Kerr, Deborah (1921-2007)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Filmy i seriale
(8)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Przy Narutowicza (W23)
(4)
Wypożyczalnia Piątka (BD5)
(1)
Wypożyczalnia Przystanek Książka (BD41)
(1)
Wypożyczalnia Skarżyńskiego (BD68)
(1)
Wypożyczalnia XI Czytelnia Naukowa (XI)
(3)
Autor
Gudowski, Maciej (1955- )
(815)
Borowiec, Piotr (1963- )
(796)
Christie, Agatha (1890-1976)
(461)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(426)
Orlicz, Tomasz (1950- )
(416)
Kerr, Deborah (1921-2007)
(-)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(415)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(407)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(403)
Dybała, Paweł (1981- )
(392)
Popławska, Anna (filolożka)
(381)
Ludwikowska, Jolanta (1962- )
(368)
King, Stephen (1947- )
(339)
Steel, Danielle (1947- )
(328)
Fabianowska, Małgorzata
(319)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(318)
Roberts, Nora (1950- )
(312)
Shakespeare, William (1564-1616)
(287)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(280)
Braiter-Ziemkiewicz, Paulina (1968- )
(266)
Gałązka-Salamon, Elżbieta
(265)
Cholewa, Piotr W. (1955- )
(261)
Królicki, Zbigniew A. (1954- )
(260)
Goscinny, René (1926-1977)
(255)
Rzehak, Wojciech (1967- )
(254)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(246)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(243)
Straszewski, Paweł
(243)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(234)
Zimnicka, Iwona (1963- )
(233)
Beaumont, Émilie (1948- )
(229)
Ławnicki, Lucjan
(226)
Szulc, Andrzej
(224)
Zieliński, Piotr (tłumacz)
(221)
Mazan, Maciejka
(218)
Domańska, Joanna (1970- )
(215)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(214)
Chmielewska, Joanna (1932-2013)
(213)
Ochab, Janusz (1971- )
(211)
Jaszczuk, Katarzyna
(210)
Polkowski, Andrzej (1939-2019)
(208)
Grisham, John (1955- )
(202)
Ślusarczyk-Bryła, Paulina
(201)
Mosiewicz-Szrejter, Maria (1971- )
(199)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(198)
Wesołowska, Justyna
(198)
Dobrzańska-Gadowska, Anna
(192)
Leśniewski, Marcin
(192)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(190)
Leszczyński, Andrzej
(190)
Sobieszczański, Jacek (1966- )
(188)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(185)
Dwornik, Karolina
(181)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(179)
Stanecka, Zofia (1972- )
(176)
Kraśko, Jan (1954- )
(175)
Coben, Harlan (1962- )
(173)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(172)
Montgomery, Lucy Maud (1874-1942)
(172)
Bukrewicz, Paweł
(171)
Gawryluk, Barbara (1957- )
(171)
Oklejak, Marianna (1981- )
(169)
Szydłowski, Janusz (1951- )
(169)
Naczyńska, Zuzanna
(168)
Strzałkowska, Małgorzata
(167)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(167)
Pratchett, Terry (1948-2015)
(166)
Kozioł, Janusz (1950-2019)
(163)
Łukomski, Jarosław (1962- )
(163)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(162)
Kozłowicz, Tomasz (1964- )
(162)
Słomczyński, Maciej (1920-1998)
(162)
Siudak, Jacek
(161)
Patterson, James (1947- )
(160)
Krzyżanowski, Julian (1892-1976)
(159)
Możdżyńska, Aldona
(159)
Rzepka, Rafał (1974- )
(159)
Webb, Holly
(158)
Włodarczyk, Barbara (nauczycielka)
(158)
Bieroń, Tomasz (1963- )
(157)
Mortka, Marcin (1976- )
(156)
Spirydowicz, Ewa
(154)
Masterton, Graham (1946- )
(152)
Jałowiec-Sawicka, Magdalena
(151)
Ross, Tony (1938- )
(151)
Skalska, Katarzyna
(150)
Cieślik, Donata
(148)
Kołodziej, Katarzyna (1975- )
(148)
Makuszyński, Kornel (1884-1953)
(148)
Balcer, Karolina
(147)
Mróz, Remigiusz (1987- )
(147)
Onichimowska, Anna (1952- )
(147)
Hesko-Kołodzińska, Małgorzata
(145)
Verne, Jules (1828-1905)
(145)
Załuski, Daniel (1976- )
(144)
Łukomska, Martyna
(144)
Kozak, Jolanta (1951- )
(143)
Zimmer, Hans (1957- )
(143)
Łoziński, Jerzy (1947- )
(143)
Górecka, Barbara (tłumaczka)
(139)
Fabisińska, Liliana (1971- )
(138)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
angielski
(8)
francuski
(1)
niemiecki
(1)
włoski
(1)
hiszpański
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Temat
Jones, James (1921-1977)
(2)
Landon, Margaret (1903- )
(2)
Williams, Tennessee (1911-1983)
(1)
Temat: dzieło
Anna and the King of Siam
(2)
From here to eternity
(2)
Night of the iguana
(1)
Roman spring of Mrs. Stone
(1)
Gatunek
Film fabularny
(8)
Dramat filmowy
(6)
Adaptacja filmowa
(4)
Film wojenny
(3)
Film muzyczny
(2)
Melodramat
(2)
Film historyczny
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Film
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 288 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 2825 (1 egz.)
Film
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 818 (1 egz.)
Film
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 1263(IV) (1 egz.)
Film
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 632 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 0980 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 2082 (1 egz.)
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Ekranizacja najsłynniejszej obok Cienkiej czerwonej linii powieści Jamesa Jonesa przyniosła Fredowi Zinnemannowi aż osiem Oscarów (w tym te najważniejsze – za najlepszy film, reżyserię i scenariusz). Tymczasem droga do tego, aby film w ogóle powstał była dość wyboista. Wydana w 1951 powieść Stąd do wieczności od razu stała się bestsellerem, ale nakręcenie w najczarniejszych czasach zimnej wojny obrazu stawiającego w mocno wątpliwym świetle morale armii amerykańskiej (mimo ogromnej popularności książki) nie było wcale takie łatwe. Sprawę jeszcze bardziej komplikowały wątki erotyczne, bardzo, jak na tamte czasy, odważne i realistyczne. Ryzyko podjął wreszcie ówczesny szef Columbii – Harry Cohn, który świadom karkołomności przedsięwzięcia osobiście nadzorował przebieg realizacji, ingerując w każdą niemal decyzję Zinnemanna. To jego decyzją było obsadzenie Montgomery’ego Clifta w roli Prewitta i Franka Sinatry jako Maggio. Zinnemannowi udało się natomiast przeforsować kandydaturę Burta Lancastera do roli sierżanta Wardena zamiast proponowanego przez Cohna Gregory Pecka. Gwiazdorską obsadę uzupełniły Deborah Kerr jako Karen i Donna Reed jako Alma. Cohn wymógł też na reżyserze złagodzenie konfliktów wewnątrz armii. W efekcie obraz amerykańskiego wojska w przeddzień japońskiego ataku na Pearl Harbor sporo stracił z powieściowej drapieżności, choć przecież z romansu podoficera z żoną przełożonego, ani związku żołnierza z prostytutką nie można było zrezygnować. Usunięto za to wszelkie sugestie, jakoby klęska w Pearl Harbor spowodowana była demoralizacją oficerów zajętych karierą i prześladowaniem krnąbrnych podwładnych. Wina tradycyjnie została zwalona na zaskoczenie zdradzieckim atakiem, któremu przeciwstawiono heroizm żołnierzy. Erotyka także została złagodzona, chociaż (niewinna z dzisiejszej perspektywy) scena miłosna na plaży z udziałem Lancastera i Kerr weszła do historii kina. Pomimo jednak tych autocenzuralnych zabiegów, film dość wiernie przeniósł na ekran atmosferę i wymowę prozy Jonesa, ale największą chyba jego zasługą było przekonanie sceptycznej krytyki filmowej, że tzw. szeroka publiczność gotowa jest zaakceptować poważny film na poważny temat [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 0131 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Ekranizacja najsłynniejszej obok Cienkiej czerwonej linii powieści Jamesa Jonesa przyniosła Fredowi Zinnemannowi aż osiem Oscarów (w tym te najważniejsze – za najlepszy film, reżyserię i scenariusz). Tymczasem droga do tego, aby film w ogóle powstał była dość wyboista. Wydana w 1951 powieść Stąd do wieczności od razu stała się bestsellerem, ale nakręcenie w najczarniejszych czasach zimnej wojny obrazu stawiającego w mocno wątpliwym świetle morale armii amerykańskiej (mimo ogromnej popularności książki) nie było wcale takie łatwe. Sprawę jeszcze bardziej komplikowały wątki erotyczne, bardzo, jak na tamte czasy, odważne i realistyczne. Ryzyko podjął wreszcie ówczesny szef Columbii – Harry Cohn, który świadom karkołomności przedsięwzięcia osobiście nadzorował przebieg realizacji, ingerując w każdą niemal decyzję Zinnemanna. To jego decyzją było obsadzenie Montgomery’ego Clifta w roli Prewitta i Franka Sinatry jako Maggio. Zinnemannowi udało się natomiast przeforsować kandydaturę Burta Lancastera do roli sierżanta Wardena zamiast proponowanego przez Cohna Gregory Pecka. Gwiazdorską obsadę uzupełniły Deborah Kerr jako Karen i Donna Reed jako Alma. Cohn wymógł też na reżyserze złagodzenie konfliktów wewnątrz armii. W efekcie obraz amerykańskiego wojska w przeddzień japońskiego ataku na Pearl Harbor sporo stracił z powieściowej drapieżności, choć przecież z romansu podoficera z żoną przełożonego, ani związku żołnierza z prostytutką nie można było zrezygnować. Usunięto za to wszelkie sugestie, jakoby klęska w Pearl Harbor spowodowana była demoralizacją oficerów zajętych karierą i prześladowaniem krnąbrnych podwładnych. Wina tradycyjnie została zwalona na zaskoczenie zdradzieckim atakiem, któremu przeciwstawiono heroizm żołnierzy. Erotyka także została złagodzona, chociaż (niewinna z dzisiejszej perspektywy) scena miłosna na plaży z udziałem Lancastera i Kerr weszła do historii kina. Pomimo jednak tych autocenzuralnych zabiegów, film dość wiernie przeniósł na ekran atmosferę i wymowę prozy Jonesa, ale największą chyba jego zasługą było przekonanie sceptycznej krytyki filmowej, że tzw. szeroka publiczność gotowa jest zaakceptować poważny film na poważny temat [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FP 3056 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej